INFORMACJA
WNIOSKI O PRZYZNANIE ŚWIADCZENIA DOBRY START przyjmowane są:
- drogą elektroniczną od 1 lipca do 30 sierpnia przez ministerialny portal www.empatia.mrpips.gov.pl lub bankowość elektroniczną
- w formie papierowej od 1 sierpnia do dnia 30 listopada w Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą pok. nr 2
(wniosek do pobrania https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie )
WNIOSKI ZŁOŻONE PO UPŁYWIE TERMINU 30 LISTOPADA POZOSTAWIA SIĘ BEZ ROZPATRZENIA.
Świadczenie dobry start przysługuje niezależnie od dochodu rodziny w wysokości 300 zł jednorazowo w związku z rozpoczęciem przez dziecko roku szkolnego.
Świadczenie przysługuje do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Wsparcie przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole. Program nie obejmuje dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne (tzw. zerówka w przedszkolu lub szkole), uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych, studentów.
W przypadku, gdy wnioskodawca we wniosku wskazał adres poczty elektronicznej organ przesyła informację o przyznaniu świadczenia drogą elektroniczną z adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej istnieje możliwość odebrania od organu informacji o przyznaniu świadczenia dobry start.
NIE NALEŻY ODPOWIADAĆ NA MEILA WYSŁANEGO Z INFORMACJĄ O PRZYZNANIU ŚWIADCZENIA DOBRY START. Zminimalizuje to ryzyko podszywania się potencjalnych oszustów pod instytucje publiczne, a tym samym ograniczy próby wyłudzeń.
Szczegółowe informacje o programie „Dobry Start” można uzyskać na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/