Rejestracja zgonów
Podstawa prawna:
-
Art. 92 – 95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. 2016 r., poz. 2064)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 lutego 2015 r. w sprawie przenoszenia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 204 ze zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1904)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 roku w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 194)
-
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 11 lutego 2015 roku w sprawie wzoru karty zgonu (Dz. U. Z 2015 r. poz. 231)
-
I.DOKUMENTY OD WNIOSKODAWCY:
-
karta zgonu
-
dowód osobisty osoby zmarłej
-
dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon (do wglądu)
-
II.OPŁATA SKARBOWA:
Brak
-
III.TERMIN I TRYB REALIZACJI:
W dniu dokonania zgłoszenia.
-
IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Szkolna 1, 87610 Dobrzyń nad Wisłą,
Telefon: 54 253 05 30, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny otwarcia: pn-pt 7:30 – 15:30, p. 4
-
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
-
VI.UWAGI:
-
Zgłoszenia zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
-
Zgłoszenia zgonu dokonują: współmałżonek, wstępni, zstępni, krewni boczni do 4. stopnia pokrewieństwa oraz powinowaci w linii prostej do 1. stopnia.