Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą wraz z Kierownikiem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniu nad Wisłą z uwagi  na zbliżającą się zimę i mrozy, zwraca się do Wszystkich Mieszkańców Gminy Dobrzyń nad Wisłą, z apelem o informowanie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrzyniu nad Wisłą o wszystkich osobach na terenie gminy, które  w tym czasie potrzebują szczególnej uwagi i troski.

Dostarczanie pomocy powinno odbywać się w sposób szybki, aby nie dopuścić  do skrajnych przypadków czyli śmierci w wyniku wyziębienia organizmu bądź odmrożeń spowodowanych niskimi temperaturami. Dlatego też należy zwrócić uwagę na wszystkie osoby bezdomne, starsze, samotne, którym należałoby zabezpieczyć  odzież, opał, żywność.

Informacje o osobach potrzebujących pomocy można przekazywać osobiście do MGOPS w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1 lub telefonicznie,  w godzinach pracy ośrodka tj.:

poniedziałek  -  od  7,30 do 15,30;

wtorek    -  od  7,30 do 17,00;  

środa      -   od  7,30 do 15,30;

czwartek   -   od  7,30 do 15,30;

piątek     -   od  7,30 do 14,00

Pracownicy socjalni nr telefonu:

54/253 05 35; 54/253 05 46;

54/253 05 48; 54/253 0568.

Burmistrz Miasta i Gminy Piotr Wiśniewski                      

Kierownik  Miejsko-Gminnego Ośrodka  Pomocy Społecznej                           

Marzena Niekraś                                                                                  

                                                                    

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Coraz więcej emerytów decyduje się na bezgotówkową wypłatę świadczenia. W województwie kujawsko-pomorskim ZUS wypłaca na konto 79 proc. świadczeń emerytalnych. Wśród osób, które niedawno przeszły na emeryturę, udział wypłat w regionie na konto to aż 88 proc.

Ubankowienie klientów ZUS, również seniorów systematycznie rośnie. Już trzy czwarte naszych klientów posiada i korzysta z rachunku bankowego. Na koniec września 2021 r. poziom ubankowienia w kraju wynosił 75,5 proc., w województwie kujawsko-pomorskim 77 proc. – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Klienci dostrzegają korzyści z posiadania konta w banku i korzystania z inernetu. Coraz częściej decydują się na pobieranie swoich świadczeń na konto w banku. Bezgotówkowy sposób otrzymywania świadczenia z ZUS to dla naszych klientów wygoda, bezpieczeństwo i oszczędność czasu. Dzięki temu mogą szybko i wygodnie opłacać rachunki, robić zakupy przez internet, a także załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Przez internet, w prosty sposób mogą też zgłosić w ZUS zmianę sposobu wypłaty świadczeń – właśnie na konto w banku.

Na Kujawach i Pomorzu najliczniejszą grupą klientów pobierających świadczenia z ZUS są emeryci i renciści. Udział wypłat na konto w przypadku ich świadczeń to 76 proc. W przypadku świadczeń krótkoterminowych, czyli zasiłków, świadczenia rehabilitacyjnego – 87 proc. z nich trafia na rachunek bankowy.

Emeryci częściej decydują się na bezgotówkową wypłatę świadczenia. W województwie kujawsko-pomorskim ZUS wypłaca na konto 79 proc. świadczeń emerytalnych. Wśród osób, które niedawno przeszły na emeryturę, udział wypłat w regionie na konto to aż 88 proc.

Jak wskazują badania przeprowadzone wśród klientów ZUS, osoby, które swoje świadczenia nadal otrzymują w gotówce, obawiają się nowych technologii i potrzebują pomocy. A takiego wsparcia udzielić mogą najmłodsi, czyli dzieci lub wnuki „nieubankowionych” seniorów – dodaje rzeczniczka. 


 Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

O zmianie adresu zamieszkania czy zmianie numeru rachunku bankowego należy jak najszybciej poinformować Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Niedopełnienie formalności może mieć  wpływ na wypłatę  emerytury czy renty.

Zdarza się, że emerytura bądź renta wraca do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdyż klient nie poinformował z odpowiednim wyprzedzeniem o zmianie miejsca zamieszkania czy nowym numerze rachunku bankowego. By uniknąć takiej sytuacji, należy każdą zmianę adresu czy numeru rachunku bankowego zgłosić do ZUS najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem płatności swojego świadczenia – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Zmianę banku, do którego ma być przekazywana emerytura, renta czy zmianę adresu można zgłosić w placówce ZUS, gdzie pracownicy pomogą wypełnić wniosek EZP (wniosek o zmianę danych osoby zamieszkałej w Polsce). Taki wniosek można także wypełnić w domu i wysłać go pocztą. Druk dostępny jest na stronie internetowej ZUS. Wniosek o zmianę danych można także złożyć, nie wychodząc z domu przez Internet - za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS – dodaje rzeczniczka.

W decyzji o przyznaniu emerytury czy renty w pouczenie znajduje się informacja, aby o zmianie adresu, czy numeru rachunku bankowego powiadomić ZUS na 12 dni roboczych przed terminem płatności swojego świadczenia. Wciąż jednak zdarzają się klienci, którzy  o tym obowiązku zapominają. Składają dyspozycję zmiany wypłaty świadczenia kilka dni przed terminem płatności, zamykając poprzedni rachunek bankowy, co powoduje, że emerytura czy renta zostaje zwrócona do ZUS, a senior musi dłużej czekać na wypłatę.
Jeśli zatem zmienimy bank, do którego ma być przekazywana emerytura, renta lub zmienimy adres, to pamiętajmy, aby jak najszybciej poinformować o tym ZUS. Wskazanie prawidłowych i aktualnych danych ma duży wpływ nie tylko na przepływ informacji, ale także na wypłatę świadczeń – apeluje Krystyna Michałek.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim