Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W piątek, 15 lutego 2019 r., uczniowie naszej szkoły przystąpili  do IV Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Poezji Brytyjskiej Poetry Lovers zorganizowanego przez Szkołę Podstawową w Maliszewie.  Patronat nad konkursem objął  Starosta Lipnowski – pan Krzysztof Baranowski. Celem konkursu było rozwijanie zdolności uczniów i ich kompetencji językowych, popularyzacja języka angielskiego, a także zwiększenie motywacji do uczenia się tego przedmiotu.

Członkowie komisji konkursowej z uwagą przysłuchiwali się występom scenicznym, oceniając opanowanie pamięciowe tekstu, trafność interpretacji głosowej, wyrazistość artykulacji oraz ogólny wyraz artystyczny.

Do konkursu przystąpiło 40 uczniów z 14 szkół podstawowych z powiatu lipnowskiego. Naszą szkołę reprezentowali: Agata Lewandowska (kl. II), Kinga Ziółkowska (kl. V), Julia Lewandowska (kl. VI) i Aleksander Cieśliński (kl. VII). Uczestnicy konkursu, reprezentujący szkołę w Chalinie, zasługują na słowa uznania za technikę wygłoszenia utworów, warsztat aktorski i umiejętność interpretacji. Recytacje naszych uczniów zostały zauważone i docenione przez jury.

Komisja IV Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Poezji Brytyjskiej przyznała uczniom naszej szkoły następujące miejsca:

- w kategorii klas I-III

I miejsce – Agata Lewandowska

- w kategorii klas IV-VI

II miejsce – Kinga Ziółkowska

- w kategorii klas VII-VIII

II miejsce - Aleksander Cieśliński

Wszyscy laureaci konkursu otrzymali od Starosty lipnowskiego – pana Krzysztofa Baranowskiego dyplomy i nagrody.

Za przygotowanie uczniów do konkursu odpowiedzialne były panie Agnieszka Żołnowska i Joanna Kranc, które otrzymały podziękowania od organizatorów za rozwijanie pasji i talentów młodych ludzi.

Czytaj więcej www.spchalin.pl

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Ogólnopolski Konkurs Literacki dla Dzieci i Młodzieży towarzyszy co roku Poznańskim Targom Książki i organizowany jest przez Polskie Towarzystwo Wydawców Książek, Wydawnictwo Miejskie Poznania oraz Polskie Radio Poznań. Jego celami są: promocja literatury i czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie  gustów i badanie preferencji czytelniczych uczniów, a także kształtowanie nawyków czynnego, samodzielnego udziału w kulturze. 

Do 10 stycznia 2019 roku na konkurs literacki z terenu całej Polski wpłynęło ponad 600 prac, w tym w grupie kl. V-VIII – 347 listów. Podczas Poznańskich Targów Książki, które miały miejsce w dniach od 1 do 3 marca 2019 roku na terenie Międzynarodowych Targów  Poznańskich, ogłoszono wyniki konkursu.

Biorąc pod uwagę dobry język, ciekawe podejście do tematu, oryginalność oraz samodzielność wypowiedzi Jury postanowiło nagrodzić książkami i dyplomami prace 24 uczniów w kategorii klas V-VIII. Laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego został uczeń klasy VIIIA, Bartosz Żołnowski, który napisał list do polskiego noblisty - Henryka Sienkiewicza. Serdecznie gratulujemy sukcesu i zapraszamy do lektury. www.spchalin.pl

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

turniej 10str    W roku szkolnym 2018/2019  Szkoła Podstawowa w Krojczynie realizowała projekt pt. „Potęga umysłu” w ramach I edycji Programu Grantowego „Moje miejsce na Ziemi”  Fundacji „ORLEN – DAR SERCA”. Wytypowano projekty, które przyczyniły się do pozytywnych zmian w lokalnym środowisku, zaangażowały w działania mieszkańców, a także wyróżniały się oryginalnością pomysłu. Spośród 1135 złożonych na konkurs wniosków z całej Polski wybrano 293 projekty do dofinansowania, w tym nasz napisany przez nauczycielkę Agnieszkę Kołodziejską. Na jego realizację trzymaliśmy 5 000 zł.
    Coraz więcej dzieci jest nadmiernie pobudliwych i ma trudności z koncentracją, co nie sprzyja osiąganiu dobrych wyników w szkole, a to odbiera motywację, rodzi frustrację i zniechęca do pracy. Projekt „Potęga umysłu”, miał na celu poprawę jakości życia i wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi trudnościami w nauce, głównie z zaburzeniami koncentracji, poprzez zastosowanie w terapii nowoczesnej technologii treningu umysłu EEG Biofeedback z innowacyjnymi pomocami dydaktycznymi sterowanymi wyłącznie falami mózgowymi. Ich zastosowanie teraz i w przyszłych latach szkolnych wspomoże rozwój intelektualny, rozwinie zdolność logicznego myślenia, poprawi uwagę, koncentrację i przyswajanie wiedzy.  Dzięki terapii EEG Biofeedback dzieci rozwijające się wolniej mogą dogonić swoich rówieśników, lepiej funkcjonować w sytuacjach życiowych, dzieci o nieharmonijnym rozwoju mają szansę osiągnąć rozwój zrównoważony.
     „Potęga umysłu” to projekt, który zakładał też wyremontowanie oraz wyposażenie sali na potrzeby terapii uczniów z zaburzeniami koncentracji, dzięki czemu mogą niwelować swoje deficyty w przyjaznych dla siebie warunkach. Dzięki otrzymanym środkom do pracy z dziećmi możemy wykorzystać m.in. nowoczesne urządzenia i oprogramowanie wykorzystujące technologię odczytu fal mózgowych EEG do sterowania piłeczkami, helikopterem czy bohaterami gier. Najważniejszą i chyba najistotniejszą ich cechą jest to, że aby uzyskać odpowiedni i pożądany efekt należy się całkowicie skoncentrować i wyciszyć w taki sposób, by w zachodzących w mózgu procesach dominowała emisja fal alpha lub betha. Są znakomitym połączeniem zabawy z treningiem umysłu, poprawiają koncentrację uwagi, uspokajają ucząc jednocześnie relaksu, poprawiają zdolność i szybkość myślenia, pamięć, kreatywność. Aby pokazać jak ważna jest umiejętność koncentracji i kontroli umysłu i jak przekłada się ona na poprawę jakości dorosłego życia, w projekt zaangażowaliśmy lokalną społeczność. Zostały przeprowadzone przez specjalistów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej warsztaty dla wszystkich rodziców pt. „Zaburzenia koncentracji: jak obudzić uwagę?”. Podsumowaniem projektu było zorganizowanie turnieju „Potęga umysłu”, w którym dwuosobowe drużyny dziecko-rodzic rywalizowały o tytuł „Mistrzów Koncentracji”. W zadaniach konkursowych wykorzystaliśmy zagadki logiczne i zakupione urządzenia.
     Od następnego roku szkolnego około 50 uczniów będzie mogło uczestniczyć w zajęciach wykorzystujących elementy terapii EEG Biofeedback i zakupione urządzenia. Bardzo dziękujemy Fundacji „ORLEN – DAR SERCA” za okazane wsparcie i liczymy na dalszą owocną współpracę!

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

DSC 0186str   Przełom marca i kwietnia bieżącego roku był szczególnie pracowity i udany dla działającego w naszej szkole Teatru „Bomba!”. Okres, w którym obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Teatru aktorzy wraz z instruktorem grupy ( Arkadiuszem Wtulichem) uświetnili dwoma spektaklami zaprezentowanymi na Przeglądach Teatralnych w Warszawie i Brześciu Kujawskim.
Występ na pierwszym z nich był wielce znaczący, gdyż grupa, na podstawie wcześniej przesłanej wersji demo, została wyłoniona do ścisłego finału VIII Ogólnopolskiego Przeglądu Przedstawień Anglojęzycznych organizowanego przez CV LO im. Z. Herberta w Warszawie gdzie konkurowała z grupami teatralnymi działającymi w liceach z m.in.: Bydgoszczy, Radomia, Częstochowy, Gdańska czy Przemyśla.
Grupa na deskach Białołęckiego Centrum Kultury zaprezentowała własną adaptację „Wichrowych Wzgórz” E. Bronte – klasykę literatury brytyjskiej, ciepło przyjętą przez profesjonalne jury składające się z zawodowych aktorów i reżyserów teatralnych. Piotr Łabęcki, grający jedną z głównych ról, otrzymał jedno z nielicznych wyróżnień indywidualnych za grę aktorską podczas całego festiwalu.
Zaledwie tydzień później, na XIII Przeglądzie Teatralnym „Maska” w Brześciu Kujawskim, grupa zaprezentowała nagrodzony I miejscem pantomimiczny spektakl „Pętla” w reżyserii opiekuna grupy. Ponadto, Natalia Węsierska - odtwórczyni głównej roli – zdobyła statuetkę za najlepszą kreację aktorską całego Przeglądu. Aktorzy wzbogacili się o 300 zł., a Natalia o bon o wartości 50 zł.
Ukłony i gratulacje!